Jaka powinna być dobra ulotka reklamowa?

Ulotki reklamowe nadal są chętnie wykorzystywane przez właścicieli firm i przedsiębiorców. Zanim jednak zdecydujemy się na zamówienie ulotki powinniśmy wiedzieć, czym charakteryzuje się naprawdę dobra ulotka. Tylko bowiem wówczas ulotka przyniesie oczekiwane efekty.

Określenie grupy docelowej

Aby ulotka przyniosła oczekiwany efekt, musi być adresowana do konkretnej grupy odbiorców. Dlaczego? Bo tylko wówczas jesteśmy w stanie mówić w ulotce językiem, który dotrze do grupy odbiorców. Poza tym trzeba pamiętać, że jeśli coś jest do wszystkiego, to możemy powiedzieć, że jest do niczego. Dokładnie tak samo jest w przypadku ulotek reklamowych. Zupełnie inne ulotki przemawiają do mężczyzn, inne zaś do kobiet. Jeszcze inne będą odpowiednie wówczas, gdy odbiorcą ulotki ma być młodzież.

Określenie celu

Aby drukowanie ulotek w ogóle miało sens, należy zastanowić się nad celem, którego osiągnięcie ulotka ma być umożliwić.

Zobacz: Jak zaprojektować skuteczną ulotkę? >>

Wskazuje się na trzy podstawowe rodzaje celów w przypadku ulotek reklamowych. Są to:-cel informacyjny;-cel wizerunkowy;-cel sprzedażowy.Ulotka może dostarczać najważniejszych informacji na temat firmy i świadczonych przez nią usług. Może również mówić o aktualnych akcjach promocyjnych. Za pomocą ulotki można również budować wizerunek firmy.

Treść ulotki

Bardzo ważna jest także treść ulotki. Bez wątpienia jest to najważniejszy element każdej ulotki. Jeśli treść będzie nieodpowiednia, ulotka w ogóle nie będzie miała sensu. O czym pamiętać, przygotowując treść na ulotkę? Przede wszystkim trzeba zadbać o to, aby tekst, który znajduje się na ulotce nie był zbyt długi. Każdy, kto zobaczy długi tekst nie będzie chciał go czytać. Tworząc ulotkę, należy wybrać jedynie najważniejsze informacje.  Należy zatroszczyć się także o poprawność językową. Z pewnością nie każdy zwróci na nią uwagę, ale są osoby, w przypadku których błędy językowe będą dyskredytowały firmę. Istotny jest także układ tekstu. Musi być przejrzysty. Idealnie, jeśli wystarczy rzut oka na ulotkę, aby wyłapać wszystkie najważniejsze informacje.

Grafika

Trudno wyobrazić sobie ulotkę bez grafiki. Jej zadaniem jest przede wszystkim przyciągnięcie uwagi odbiorców. Wybierając grafikę, należy mieć na uwadze przede wszystkim kolorystykę. Nie może ona być zbyt ciemna, bo ulotka nie przyciągnie uwagi. Nie jest jednak wskazana również nadmierna jaskrawość. Ulotki reklamowe są nadal chętnie wykorzystywane w biznesie. Stanowią dobry sposób dotarcia do potencjalnych klientów. Przygotowując je, należy jednak pamiętać o przestrzeganiu kilku prostych zasad, które krótko scharakteryzowaliśmy.

 

Kategorie: Biznes i Firma,

Autor

Ambroży Kotarski

Instytut Rynku Kapitałowego