5 powodów, dla których warto inwestować w rozwój pracowników – zalety szkoleń dla pracowników

Coraz więcej właścicieli firm rozumie potrzebę dokształcania pracowników, których zatrudnia. Jeszcze do niedawna nie było to takie oczywiste; przedsiębiorcy często wychodzili z założenia, że jeśli kogoś rekrutują, to zatrudniona osoba ma spełniać określone przez nich kryteria – i nic ponadto. Z tego względu na stanowisko seniorskie woleli zatrudnić kogoś z zewnątrz, niż doszkolić lojalnego już pracownika i umożliwić mu awans. Obecnie powoli się to zmienia. Jakie korzyści może dzięki temu odnieść właściciel firmy?

  1. Nie trzeba szukać kogoś z zewnątrz na wyższe stanowisko

Zdarza się, że osoba pracująca na pewnym stanowisku musi odejść z pracy. Szef staje wtedy przed problemem znalezienia kogoś na jej miejsce. Wyjścia są dwa: zatrudnienie kogoś z zewnątrz lub awans wewnętrzny, często związany z doszkoleniem osoby, która pracuje na stanowisku z podobnym zakresem obowiązków. Należy pamiętać, że dużo łatwiej jest znaleźć kogoś z niższymi kwalifikacjami niż specjalistę, w dodatku zatrudniający nigdy nie ma pewności, czy podane przez nowego pracownika referencje są całkowicie prawdziwe (nie zawsze wychwyci to nawet proces rekrutacyjny).

  1. Przeszkolony pracownik = efektywniejszy pracownik

Osoba, która pomyślnie przejdzie szkolenie z danego zakresu, stanie się po prostu efektywniejszym pracownikiem. Nabyta wiedza i nowe umiejętności pozwolą pracownikowi na skrócenie niektórych procesów wykonywanych przez niego w pracy.

  1. Możliwość rozwoju jako dodatkowy benefit

Karty Multisport, świeże owoce i litry kawy to już niemal standardowe benefity dla każdego pracownika. Okazuje się jednak, że najczęściej ludziom zależy na czymś zupełnie innym. Chcą czerpać satysfakcję z wykonywanej pracy, ważny jest dla nich osobisty rozwój i możliwość ciągłego odkrywania nowych rzeczy.

  1. Lojalność ze strony pracownika

Szef, który zdecyduje się wysłać swoich pracowników na szkolenie, może na ogół liczyć na ich lojalność w przyszłości. Rzadko zdarza się, by osoby, które miały możliwość rozwijania się na dodatkowych kursach na koszt zatrudniającego, bez skrupułów porzuciły swojego pracodawcę i przeszły do innej firmy.

  1. Budowanie dobrego wizerunku

Firma, w której pracownicy są posyłani na różnego rodzaju szkolenia i kursy, cieszy się na ogół dobrą opinią – uchodzi za przedsiębiorstwo, które dba o swoich ludzi. Pomaga to w budowaniu dobrego wizerunku firmy, co pozwala z kolei przyciągać nowych inwestorów i specjalistów.

Przykładowa lista szkoleń, z których mogą skorzystać pracownicy firm:  http://www.wsb.pl/kandydaci/szkolenia/lista-szkolen.

 

Artykuł sponsorowany.

Kategorie: Inwestycje,

Autor

Ambroży Kotarski

Instytut Rynku Kapitałowego