Marketing B2B – metody i narzędzia współczesnego marketingu cyfrowego dla biznesu
„Jeśli nie planujesz, to planujesz porażkę” – to słowa Benjamina Franklina wypowiedziane dawno temu, ale do dzisiejszego dnia bardzo aktualne. Problemy z marketingiem B2B wcale nie muszą oznaczać, że mamy zły produktu. Często powodem niepowodzenia może być zły plan lub jego całkowity brak. Zanim zaczniemy działać, warto jest przygotować plan działań na marketing B2B. Postaram się w tym artykule poruszyć kilka najważniejszych aspektów.
Analiza sytuacji
Pierwszym krokiem jaki należy wykonać, to dokładna analiza działań marketingowych i wyników jakie zostały osiągnięte. Czego się dowiemy z takiej analizy i na jakie pytania nam ona odpowie? Między innymi:
- czy dobrze śledzimy zwrot z inwestycji
- czy wykorzystujemy w pełni możliwości kontaktowe z klientem
- czy na bieżąco korygujemy działania na podstawie wyników
- czy nasza strona internetowa lub sklep jest aktualna i bezpieczna?
Odpowiedzi na te pytania pozwolą nam ustalić, czy osiągasz cele marketingowe i co ewentualnie trzeba poprawić.
Jak budować cele marketingowe B2B i czym one są?
Cele marketingu B2B mogą być zupełnie różne w zależności od rodzaju prowadzonej działalności. Zawsze jednak skupiają się na budowie relacji biznesowych i zwiększaniu sprzedaży. Czym jest komunikacja marketingowa? W dużym uproszczeniu jest to proces w którym firma wymienia komunikaty z otoczeniem. Proces wydawania komunikatu możemy podzielić na tradycyjne i na nowoczesne. Do tradycyjnych zaliczymy ulotki, reklamy w gazetach czy też telewizji. Wiele firm bardzo chętnie sięga obecnie po nowoczesne narzędzia jakie daje nam internet.
Specjaliści odpowiedzialni, za budowę nowoczesnej komunikacji jako podstawowe narzędzie wskazują stronę internetową. Ponad 93% respondentów odpowiedziało, że ich przedsiębiorstwo posiada stronę www. Na kolejnych pozycjach znajdujemy marketing za pomocą e-maili oraz kampanii reklamowych prowadzonych w social mediach czy też reklamy w wyszukiwarkach.
Internet daje nam również nowoczesne narzędzia do prowadzenie działań marketingowych. Najpopularniejsze narzędzia jakie wykorzystuje marketing B2B, to wideo, buzz marketing oraz kampanie reklamowe z wykorzystania influencerów.
Pomimo tego, że nowoczesną technologia otacza nas z każdej strony, to w badaniach widać wyraźnie, że wiele firm jeszcze chętnie korzysta z tradycyjnych form reklamy jak reklama w prasie czy też ulotki.
Bez względu na to jakimi narzędziami pracują specjaliści od marketingu, ich celem jest zwiększenie sprzedaży i dotarcie do nowych klientów. Dużo ciekawych informacji znajdziecie na stronie https://commplace.pl.