Promocja hotelu na Instagramie - jak reklamować hotel?

Instagram to swego rodzaju kreator marzeń (bajeczne krajobrazy, magiczne miejsca, zabytki, wyjątkowe imprezy itp.) oraz pomocnik w ich spełnianiu (hotele, pensjonaty). Zobacz, jak promować obiekt noclegowy na Instagramie.

Internet w branży hotelarskiej

Według właścicieli hoteli, managerów i specjalistów od reklamy w obiektach noclegowych, Internet to obecnie najskuteczniejszy kanał komunikacji marketingowej. Ponad połowa rezerwacji noclegów dokonywanych jest dzisiaj w sieci. Zapewne, wraz z rozwojem mobilnego Internetu, ten odsetek będzie rósł z roku na rok. Wśród wszystkich narzędzi online wykorzystywanych do promocji hoteli prym skuteczności wiodą social media, na czele z Facebookiem i Instagramem. O ile Facebook to narzędzie dość uniwersalne, tak Instagram to specjalista w marketingu wizualnym. Idealnie sprawdza się w branży turystycznej, przy pomocy zdjęć o wiele łatwiej zawładnąć wyobraźnią użytkowników niż słów. Obrazy są zrozumiałe przez wszystkich, szybciej przyswajalne i łatwiej zapamiętywane przez odbiorców. A przecież chodzi o to, aby widziane w sieci obrazy na długo zadomowiły się w świadomości potencjalnych klientów i pobudzały codziennie ich wyobraźnię. Więcej na temat reklamy hotelu znajdziecie również w artykule https://brand.ceo/pl-pl/reklama-hotelu-skuteczna-promocja-hotelu-w-internecie/

Kreator marzeń

Social media rządzą się swoimi prawami, komunikacja w tej sferze powinna być nieco luźniejsza (bardziej naturalna) niż w tradycyjnych mediach. Profil hotelu na Instagramie nie powinien być tylko li wyłącznie wizytówką obiektu. W pierwszej kolejności powinien być kreatorem marzeń (w kapitalizmie 2.0 gdzie liczy się konsumpcja wrażeń, a nie rzeczy, podróże należą do najczęstszych obiektów marzeń), dlatego obok zdjęć hotelu warto publikować obrazy przedstawiające atrakcje regionu, widoki z hotelu, krajobrazy otaczające hotel (należy się starać, aby to były zdjęcia autorskie, nietuzinkowe) oraz informacje o odbywających się w okolicy imprezach kulturalno – sportowych. To one nierzadko są magnesem przyciągającym gości do danej miejscowości. Zdjęcia mają być inspiracją do podróży, zachęcać do zwiedzenia tego malowniczego zakątka. Zdjęcia hotelu mają być już tylko praktyczną pomocą przy wyborze noclegu.

Kreator wizerunku

Instagram to doskonałe narzędzie do kreowania wizerunku, przy pomocy zdjęć i hashtagów można wykreować określony obraz obiektu w świadomości społecznej. Ten będzie zależał od grupy docelowej, do której hotel kieruje swoją ofertę. Pokazując udogodnienia dla dzieci, można wykreować wizerunek hotelu przyjaznego rodzinom. Poza różnego rodzaju technicznymi udogodnieniami (basen, SPA, parking itp.) należy także pokazać emocjonalną stronę hotelu. Warto zaprezentować uśmiechnięty personel, szefa kuchni czy w końcu zadowolonych gości (szczególnie tych znanych). Wszystko to, co będzie miało wpływ na doświadczenia gości podczas pobytu. Konsumenci po obejrzeniu zdjęć mają być przekonani, że ten hotel będzie dla nich najlepszym rozwiązaniem. Jak podkreślają eksperci, celem aktywności marketingowej hotelu na Instagramie powinno być zarysowanie różnic pomiędzy naszym obiektem a konkurencją. Zgodnie z klasyczną zasadą marketingową, wyróżnij się, albo zgiń.

Podsumowanie

Trudno sobie dzisiaj wyobrazić promocję hotelu bez wykorzystania mediów społecznościowych. Oferują one szerokie możliwości prezentacji obiektu oraz atrakcji, które mogą być magnesem przyciągającym gości do naszego obiektu.

 

Kategorie: Marketing,

Autor

Ambroży Kotarski

Instytut Rynku Kapitałowego